The Journey Down Under Part 4: south to west - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Ysvhar Arkel - WaarBenJij.nu The Journey Down Under Part 4: south to west - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Ysvhar Arkel - WaarBenJij.nu

The Journey Down Under Part 4: south to west

Door: ysvhar

Blijf op de hoogte en volg Ysvhar

07 Juni 2012 | Australië, Port Hedland

Hallo iedereen,

Het is inmiddels alweer even geleden maar hier is ie dan weer:)
Inmiddels zijn we 3 maanden en zo`n 15.000km verder:)

Sinds mijn terugkomst uit Nieuw-Zeeland heb ik 2 weken in Melbourne vertoeft en een auto gekocht.

Daarmee de Great Ocean Road gereden o.a. langs de Twelve Apostels en de London Bridge.
Aan het einde van de Great Ocean Road ben ik landinwaarts gegaan naar Grampians National Park.
Vandaaruit doorgereden naar Adelaide.

Vanuit Adelaide zuidwaarts naar Cape Jervis gereden om vervolgens met de ferry naar Kangaroo Island te vertrekken.

3 dagen op Kangaroo Island verbleven. Hier o.a. naar Flinders Chase National Park geweest, de Remarkable Rocks en Admirals Arch. Ook heel veel wild gezien: o.a. slangen, stekelvarkens, zeeleeuwen, arenden, pelikanen en hoe kan het ook anders heel veel kangaroo`s.

Na die 3 dagen weer terug naar Adelaide vertrokken, hier naar Adelaide Zoo geweest om o.a. Wang Wang en Funi te zien, 2 reuzepanda`s.

De volgende dag richting Flinders Ranges National Park vertrokken, zo`n anderhalve dag rijden. In Flinders Ranges National Park in 2 dagen een aantal hikes gedaan o.a. naar St. Mary Peak (vanwaar je de nabij gelegen zoutvlaktes kunt zien) en door Wilpena Pound.

Daarna vertrokken naar Port Lincoln.
In Port Lincoln gezwommen met tonijnen en ........... (sommigen zaten hier met smart op te wachten, en sommigen ook totaal niet:)) kooigedoken met Jaws himself, de Great White shark. Erg gaaf..... vanuit het blauw komt er ineens een 4,5 meter lange, breed glimlachende uit de kluiten gewassen sardientje op je af:). Erg indrukwekkend.

Vanuit Port Lincoln langs de kust naar de Nullarbor Plain gereden. De Nullarbor Plain met australie`s langste rechte weg 146,6km.
De Nullarbor Plain overgestoken naar Esperance onderweg getuige geweest van 3 bosbranden. Uiteindelijk heb ik er
3½ dag over gedaan vanuit Port Lincoln naar Esperance, alleen maar rijden:).

Vanuit Esperance via Wave Rock naar Perth gereden.
Vanuit Perth heb ik Fremantle bezocht vandaar weer terug naar Perth.

Vanuit Perth langs de westkust omhoog gereden o.a. naar Monkey Mia: dolfijnen voeren:). En Exmouth, hier gesnorkeld op Ningaloo Reef en gesnorkeld met de Great White shark`s grote (vriendelijke) broer de Whaleshark. Degene waar ik mee gesnorkeld heb waren nog maar kleintjes (6 meter) vergeleken met de gemiddelde lengte van 12 meter en soms uitschieters naar 18 meter. Ondanks dat was het toch erg indrukwekkend. En zeker een aanrader:)

Langs de westkust meerdere nationale parken bezocht zoals: Nambung National Park (beter bekend als de Pinnacles), Kalbarri National Park, Kennedy Range National Park, Cape Range National Park.

Vanuit Exmouth landinwaarts gereden naar Karijini National Park. Erg mooi met veel diepe kloven en paradijselijke waterpoelen (heerlijk om in te zwemmen na een hike op een warme dag), het vergt soms wat klim en klauterwerk maar het is het zeker waard:)

Vanuit Karijini National Park naar Port Hedland gereden, hier ben ik nu nog voor de volgende ervaring....... werken:). En het is wel lekker om na een aantal maanden reizen even op dezelfde plek te blijven.

Verder gaat alles goed hier en heb ik het nog steeds naar de zin, inmiddels is het hier winter. Zo`n 25-30 graden en zonnig:), s`nachts koelt het wat meer af. Maar ook dat is voor mij(afkomstig uit het kouwe kikkerlandje) goed te doen.

Het enige nadeel is dat de tijd zo snel gaat, inmiddels zijn we al over de helft. En zo lijkt een jaar erg kort:(. Maar dat is ook weer een goed teken want de tijd lijkt altijd sneller te gaan als je het naar je zin hebt:).

Nou dat was die dan weer voor nu, tot de volgende blog.
Groeten uit Port Hedland, Western Australia

  • 07 Juni 2012 - 07:22

    Eddie:

    Hey Ysvhar, Wat maak jij een hoop geweldige dingen mee zeg...
    Denk dat Mac het leuk vind te lezen dat je in aanraking bent gekomen met de Sharks. Geniet er nog maar even van, want je bent inderdaad al over de helft. Ik had je trouwens nog een fb bericht gestuurd met een aantal vraagjes.

    Groeten,
    Eddie.

  • 07 Juni 2012 - 07:51

    Mac:

    He vriend, fijn weer iets van jouw te horen. het lijkt mij inderdaad heel gaaf om zo'n klein sardientje op je af te zien komen haha.
    Ik begrijp dat jij op het moment aan het werken bent, fijn om weer iets te doen, je zou maar lui worden hihihi
    het is geweldig om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken en wens jouw nog een hele mooie tijd toe in down under en tot het volgende verslag mate.

    mac

  • 12 Juli 2012 - 19:22

    OMA VAN ARKEL:

    HALLO YSVHAR.WAT EEN MOOIE FOTO

  • 18 Augustus 2012 - 06:15

    Ysvhar Van Arkel:

    Hallo allemaal,

    inmiddels ben ik alweer 2 dagen in Kuta (Bali). Nog 2 dagen hier te gaan en dan naar Ubud, de 24e tot de 27e op Gili Trawangan island. Dan weer terug naar Kuta en de 29e terug naar Darwin vanuit Denpasar. Lekker vakantie houden dus:) haha

    groeten vanuit het mooie Bali

  • 22 Augustus 2012 - 23:54

    Ysvhar Van Arkel Australiee:

    hallo ysvhar hier ben ik ook weer ik kijk met plezier naar de mooie plaatjes van je ik had niet verwacht dat de tijt zo snel zou gaan ,maar over ruim 4 maanden zie ik je weer terucg je hebt in die tijt heel wat gezien mooie herrinnering voor later,als je daar een foto boek van maakt.kun je daar nog op terug kijkenzo met mij gaat alles nog goed ik ga mijn bed opzoeken want het is bijna 12 uur grotjes van oma tante bea en geofrey.doei ,doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ysvhar

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 16001

Voorgaande reizen:

10 December 2011 - 10 December 2012

Australië, Nieuw-Zeeland & Bali

Landen bezocht: