The journey Down Under part 3: a kiwi story - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ysvhar Arkel - WaarBenJij.nu The journey Down Under part 3: a kiwi story - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ysvhar Arkel - WaarBenJij.nu

The journey Down Under part 3: a kiwi story

Door: ysvhar

Blijf op de hoogte en volg Ysvhar

25 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Daar is ie weer
(de titels doen het hem:) haha)
Deze zal wat langer zijn als de vorige:)

Dag 1: om 6:00 uur vanuit Melbourne met het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland vertrokken, rond 12:00 uur aangekomen in Auckland, auto opgehaald en richting het noorden gereden naar Kaitaia. De weg daar naartoe alleen al is een avontuur op zich: erg mooi, met een Daihatsu Sirion 1.3l kriskras de bergen op.
Dag 2: een bustour naar Cape Reinga gedaan, met een touringcar bus met 100km/h over 90mile beach crossen. S'avonds naar Pahia (Bay of Islands) gereden.
Dag 3: gedoken in de Bay of Islands, op het rif en de Rainbow warrior 25m diep (het voormalig vlagschip van Greenpeace, hiermee heb ik mijn Deep en Boat adventure dive gedaan). S'avonds weer door gereden richting Auckland (onderweg ergens overnacht).
Dag 4: s'ochtends aangekomen in Auckland, hier een paar uurtjes rond gewandeld en toen door naar Rotorua.
Dag 5: vanuit Rotorua naar Waimangu volcanic valley (een thermisch park) gereden. Daar o.a. Frying pan lake gezien (een meer dat konstant kookt), daarna naar Wai-o-tapu gereden daar heb ik een enorme kokende modderpoel gezien. Van daar uit naar Orakei-orako gereden voor nog meer thermische actie. Dit alles is een hele vreemde gewaarwording, als je stoom van de grond af ziet komen en een constante zure zwavel lucht ruikt. Van daar uit naar Taupo gereden.
Dag 6: naar Waitomo gereden, naar de Waitomo glowworm caves. Om 100m te abseilen in een grot en vervolgens zo'n 2,5 uur ondergronds door te brengen, onder rotsen door, erover heen en jezelf door nauwe gaten wurmen (niet geschikt voor claustrofobische mensen:)) om vervolgens een 30m lange ladder te beklimmen om weer boven te komen:). Toen weer terug naar Taupo.
Dag 7: vanuit Taupo naar Turangi gereden om van daar uit de Tongariro crossing te starten (een hike van 19,4km op een minimale hoogte van 1100m). Ik heb daar nog een Side-track bijgedaan: de Mt. Ngauruhu summit (2291m hoog, ook wel bekend als Mt. Doom van Lord of the Rings) een steil stuk omhoog, geen pad aanwezig op sommige stukken moet je op handen en voeten omhoog:) maar het uitzicht is ronduit geweldig (ook vanwege het goede weer gelukkig:)).Daarna richting Wellington gereden (onderweg ergens overnacht).
Dag 8: s'ochtends in Wellington aangekomen om vervolgens de ferrie naar Picton te nemen, na een boottrip van 3 uur aangekomen in Picton en gelijk doorgereden naar Nelson.
Dag 9: naar de Golden Bay area gereden o.a. naar Harwoods hole, een gat van 183m diep middenin een bos. Daarna naar Marahau gereden.
Dag 10: met de watertaxi naar Bark Bay om vervolgens een dag track (24,4km) terug te lopen door Abel Tasman NP (National Park).
Dag 11: de Kaituna track gedaan in Kuharangi NP.
Dag 12: o.a. naar Wharariki beach, Cape Farewell en Farewell Spit geweest. Bij Cape Farewell mijn eerste zeehonden gespot incl. zeepuppies:).
S`middags naar Murchison gereden.
Dag 13: vanuit Murchison langs Punakaiki Pancake rocks naar Franz Jozef Glacier village gereden. Hier een aantal wandelingen gedaan.
Dag 14: een full day glacier hike gedaan, crampons onder gebonden en de hele dag over, tussen en soms ook onder de gletsjer.
Dag 15: nog meer wandelingen gedaan en een oude mijntunnel verkend.
Dag 16: mezelf van 18.000ft (5,5km) hoogte uit een volkomen veilig vliegtuig laten gooien (f*ng awesome:)).Geweldig uitzicht over de Tasmaanse zee, Franz Jozef glacier, Fox glacier, Tasman glacier, Mt. Tasman en Mt. Cook. S`middags naar Fox Glacier gegaan.
Dag 17: vanuit Fox Glacier town via Lake Wanaka naar Queenstown gereden.
Dag 18:vanuit Queenstown naar Te Anau gereden en vandaar de Milford Highway naar de Milford Sounds genomen (een erg mooie, 120km lange weg door de bergen en door de Homer tunnel waar het water gewoon langs de muren loopt). S`middags een cruise gedaan door de Milford sounds.
Dag 19: naar Manapouri gereden, onderweg de Gertrude Saddle track gedaan (een 6 uur durende steile hike omhoog, hier heb ik in de sneeuw gestaan:)).
Dag 20: naar Bluff gereden, onderweg heb ik nog 1 uur (van de ene kant naar de andere kant van de heuvel) ondergronds doorgebracht in de Cilffden caves. Vanuit Bluff met de ferrie naar Stewart island gegaan.
Dag 21: de hele dag gehikte en Blue pingiun gespot.
Dag 22: nog meer gehikte en s`middags de ferrie terug naar Bluff genomen en naar Invercargill gereden.
Dag 23: vanuit Invercargill via Catlins NP naar Dunedin gereden, in de Catlins: zeeleeuwen gespot op Surot Bay en Yellow eyed pinguins bij Nugget Point.
Dag 24: in Dunedin o.a. de steilste straat van de wereld gezien (Baldwin street). Daarna naar Mt. Cook village gereden, hier de Hooker (ja zo heet het echt:)) Valley track gedaan. Met een mooi uitzicht op de terminal van Hooker Glacier.
Dag 25: via Lake Tekapo naar Akaroa gereden. Hier een hike gedaan met fantastisch uitzicht over de oceaan en haven.
Dag 26: s`ochtends kajakken en s`middags lekker relaxen in een hangmat op een heuvel met lekker weer en mooi uitzicht (wat wil je nog meer:)). S`avonds nog getuige geweest van maar liefst 3 aardbevingen:). Ook kwam ik hier nog een rechtbank tegen (verschil moet er wezen, zie foto:)).
Dag 27: via Christchurch naar Kaikoura gereden. Christchurch waar een hoop gebouwen in de steigers staan, het centrum compleet is afgesloten en waar ze van zeecontainers een winkelcentrum hebben gemaakt.
Dag 29: in Kaikoura de Whalewatch tour gedaan o.a. gezien: de zeldzame Hector dolphins en Dusky dolphins, Catham Albatros, de Royal Albatros (met een spanwijdte van +/- 4,5m) en de Giant Sperm Whale (oftewel de potvis).
Dag 30: de Kaikoura Peninsula gelopen.
Dag 31: gedoken in Picton (Queen Charlotte sound) op een rif en de Koi (een vrij bekend wrak in Nieuw-Zeeland) en in de haven van Waikawa Bay (hiermee mijn Wreck en Navigation Adventure dive gedaan).
Dag 33: gedoken in zowel de New als de Old Wharf (hiermee mijn Peak Performance Buoyancy adventure dive gedaan, dus 5 adventure dives en mijn Advanced Open Water Diver brevet gehaald).
Dag 34: terug naar Christchurch gereden om mijn auto in te leveren en de bus naar Picton te nemen.
Dag 35: de Tirohanga track gedaan met een geweldig uitzicht over de Queen Charlotte sound.
Dag 36: de ferrie terug naar Wellington genomen, hier o.a. naar het Te Papa museum en parlementsgebouw geweest.
Dag 37: Wellington een beetje verkend.
Dag 38: terug gevlogen naar Melbourne.

Zoals misschien is opgevallen heb ik een dag overgeslagen, dat komt omdat ik op die dag niets noemenswaardig heb gedaan:)

Ik hoop dat jullie er weer van genoten hebben (ik anders wel:)).
Tot de volgende Blog.

Groetjes

  • 25 Februari 2012 - 05:33

    Hey Bro,:

    wat heb je een super gave dingen gedaan zeg en wij hier maar jaloers zitten wezen bij al die geweldige foto's, heb je inmiddels al grote spinnen gespot, ik wacht nog steeds op een foto. Zodat ik in ieder geval 1 grote goede reden heb om niet die kant op te komen. haha :)
    liefs lil sis,big bro,lil silvy&lil baby

  • 25 Februari 2012 - 09:28

    Christel:

    Hoi Ys,ik zie dat je het reuze naar de zin hebt.Geweldig mooie fotos en je hebt nog wat te gaan.Geniet ervan jongen.Groetjes Dick,Christel Brian en Malou

  • 25 Februari 2012 - 14:40

    Oma Van Arkel.:

    hoi ysvhar.wat zou ik graag daar bij je wllen zijn,machtig mooi al die dingen die je beleeft.enzeer mooie fotos.mooi koppie van jezelf indie ijsgrot maar wel koud zeker?mooi dat ik er niet bij ben ik zou jouw tempo nooit bij kunnen houden .maar ik ben blij dat ik je zo van een afstand volgen kan,en zo meegenieten kan.groetjes van tante bea ,jeoffrey en je oma.

  • 25 Februari 2012 - 15:52

    Eddie En Bauke:

    Hallo Ysvhar,

    Wat een geweldige reis ben jij aan het maken zeg!!! ik wist niet dat het daar zo mooi was!

    Geniet er maar met volle teugen van want dat doen wij van jou schitterended foto's.

    Ik verheug me al op jou volgende verslag en de mooie foto's.

    Groeten,
    Eddie en Bauke.

  • 27 Februari 2012 - 08:37

    Maccie:

    He vriend,

    het hoort zich allemaal geweldig aan en dan vooral je duikavonturen en het spotten van walvissen, great.

    Nog hartstikke bedankt voor het bandje van de all blacks, geweldig.

    ik hoop dat het je goed gaat en maar vooral van die mooie foto's blijft posten.

    Groetjes mac

  • 28 Februari 2012 - 19:34

    Mother:

    Hoi hoi avonturier
    Weer ontzettend gave foto's van stoere activiteiten. NZ was dus super.
    Op naar west Aussie kijken wat daar te beleven valt. Drive safe and enjoy.
    Loves, je moedertje

  • 04 Maart 2012 - 22:35

    Oma,van Arkel:

    hallo ysvhar.ik heb net je foto serie nog eens bekeken wat zijn ze mooi,ik vond het wel eng met die diepe gaten je zuld maar eens naar beneden vallen.maar je bend nog net zoon kluoterkond als toen je nog klein was wees maar wel voorzichtig ik wil je wel graag weer heel thius zien komen tot de volgende keer.groetjes oma bea en jeoffrey.

  • 08 Maart 2012 - 20:45

    Roy Peperkamp:

    Ha neefje,
    Klinkt allemaal heel gaaf wat je daar doet!
    Veel plezier nog!

    groeten uit Nijmegen,
    Roy

  • 09 Maart 2012 - 19:15

    Sharon:

    hoi ys,

    gaat het het nog allemaal goed daar? als ik je reisverhalen lees en je foto's bekijk, dan ga ik er van uit dat alles goed gaat...
    je foto's zijn erg leuk en mooi om te bekijken..

    geniet nog lekker van je avonturen .. en ben benieuwd naar je volgende foto's .. :)

    liefs sharon

  • 18 Maart 2012 - 22:11

    Omavanarkel:

    hallo ysvhar.ik wil je even feliciteren metje verjaardag,als je weer thuis komt maken we er wel een dubbel feest van je verjaardag en je thuiskomst.dat duurd nog wel even.ik kijk alweer uit naar de volgende mooie plaatjes ook van tante bea en geoffrey gefeliciteerd, groetjes van ons alle drie oma.

  • 19 Maart 2012 - 14:56

    Diana:

    Hee Ysvhar
    Gefeliciteerd met je verjaardag en wat een mooie foto `s weer.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Diana.

  • 19 Maart 2012 - 19:18

    Michel,Florian,Peter:

    Hey Ysvhar, happy birthday!!

    Je geniet echt van Aussie, echt leuk om te zien. Peter was ontzettend blij met de foto, we hebben er zeker om gelachen.

    Groetjes Amal,Peter,Florian en Michel!

  • 20 Maart 2012 - 17:29

    BIG BRO:

    hey Ysvhar
    alles goed?
    nou wij hebben net een groot feest
    (je verjaardag) achter de rug.
    was kei gezellig veel gedronken en vaaral de taart was erg lekker.
    echt een feest uit duizenden alleen jammer dat je er niet BIJ kon zijn haha
    nog veel plezier daar.
    BIG BRO,little sis, kids

  • 24 Maart 2012 - 03:27

    Ysvhar Van Arkel:

    Hallo iedereen,

    Bedankt voor alle leuke reacties en felicitaties, ook op facebook. Ik heb niet voor iedereen kunnen drinken zoals gevraagd want dan had ik compleet in coma gelegen haha:)

    Wat betreft de volgende blog: nog heel eventjes geduld:)

    Groeten Ysvhar

  • 09 April 2012 - 21:02

    Oma Van Arkel:

    haolloysvhar.het is alweer een poosje geleden dat ik weer wat laat horen,maar daar ben ik dan weer.hoe is het met je hopelijk goed.met mij gaat het ook redelijk goed,ik ben net thuis van de verjaardag van oom piet ,en de 18 tiende ben ik alweer jarig dan zal ik je wel missen zo tot de volgende keer groetjes van oma tante bea en je neef jeoffrey.

  • 30 April 2012 - 17:50

    Simone En Wilfried:

    Ha die ouwe marinier, volgens mij heb je het reeeedelijk goed naar je zin daar...... Zat net even naar je foto's te kijken maar dat ziet er echt goed uit zeg. In ieder geval beter als hout stenen of zand.
    Groet en geniet er nog van.
    Simone Wilfried, kids en een lik van amber en silva

  • 05 Mei 2012 - 21:16

    Oma Van Arkel:

    hallo ysvhar. ben je ondergedoken of ergens in de rimboe verdwaald? het is al een hele poos geleden dat we wat van je gelezen hebben je bent er tocg nqg wel? hier gaat alles nog redelijk goed vanmiddag met geert en erna op hans zijn verjaardag geweest.nu stop ik maar weer het is alweer bedtijd.groetjes van tante bea joeffrey en je omatje.tot kijk over 7 maanden doei,doei.

  • 05 Mei 2012 - 21:16

    Oma Van Arkel:

    hallo ysvhar. ben je ondergedoken of ergens in de rimboe verdwaald? het is al een hele poos geleden dat we wat van je gelezen hebben je bent er tocg nqg wel? hier gaat alles nog redelijk goed vanmiddag met geert en erna op hans zijn verjaardag geweest.nu stop ik maar weer het is alweer bedtijd.groetjes van tante bea joeffrey en je omatje.tot kijk over 7 maanden doei,doei.

  • 01 Juni 2012 - 15:26

    Oma Van Arkel:

    hallo reizeger ik kom eerst nog maar eens invormeren hoe het met jou is?want nou weet ik het niet meer wat je uitspook je werkte hoorde ik,ben je soms in een ysgrot als yspegel bevroren dan is het begrypelyk dat je niets kunt laten horen.is het daar warm hier is warm of nat.lees je dit nog wel?groetjes van oma ,tante bea en jeofrye,de mazzel en tot de volgende keer,een knuffel van mji,doei doei.

  • 05 Juni 2012 - 03:04

    Ysvhar Van Arkel:

    Hallo hallo,

    ik leef nog steeds. Heb een tijdje niets laten horen, druk druk druk haha:). Ik had niet eerder de gelegenheid. Hier is het nog steeds lekker warm en droog. Trouwens iedereen bedankt voor de kaarten.
    De volgende blog wordt aan gewerkt:)
    Groeten

  • 29 Augustus 2012 - 12:06

    Oma Van Arkel.:

    hallo ysvhar.wat heb je weer mooie plaatjes gestuurd,en wat gaat de tijd snel,nog goed 3en een halve maand dan kom je alweer thus ha,ha ha,per ongeluk een betuws woord er tuussen.ik kjik er echt naar uit dan kan ik je verhalen zo horen de grotjes van tante erna,tante bea,geoffry en oma.

  • 29 Augustus 2012 - 12:06

    Oma Van Arkel.:

    hallo ysvhar.wat heb je weer mooie plaatjes gestuurd,en wat gaat de tijd snel,nog goed 3en een halve maand dan kom je alweer thus ha,ha ha,per ongeluk een betuws woord er tuussen.ik kjik er echt naar uit dan kan ik je verhalen zo horen de grotjes van tante erna,tante bea,geoffry en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ysvhar

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 15998

Voorgaande reizen:

10 December 2011 - 10 December 2012

Australië, Nieuw-Zeeland & Bali

Landen bezocht: